Alamizsna

2009.07.30. 08:24

A szükséges jó és a szükséges rossz. Túl büszke vagy hozzá, hogy elfogadd, vagy semmi sem érdekel, csak hogy megkapd? Fizikai alamizsna (aprópénz), vagy lelki alamizsna (jaj, tessék már egy kicsit szeretni)? Mire vágysz? Miért így akarod megkapni? Sajnáltatod magad? Tényleg nincs más lehetőséged? Az aprópénzért dolgozni is lehet, a szeretetért szeretni. Valahogy persze el kell indulni, és az nehéz néha. Van, akinek lehetetlen. Nesze neked tiszta lap. Nem tudok mindenkinek szeretetet adni, nem vagyok Jézus, de a hülyéket is szeretem, ha érzem a jóságot. Pénzt viszont már rég nem adok senki ismeretlennek. Kivéve az öreg nénit, aki úgy koldult a metrólépcsőn, hogy a férje kézzel festett képeslapjait adta az adományért cserébe. El sem akartam fogadni, de hogy ne törjem meg a lelkét, elfogadtam. Aki kifejezetten odajön hozzám, hogy adjak neki pénzt, lehetőleg arra sem méltatom, hogy szót pazaroljak rá. Ha ez nem sikerül, ha rámakaszkodik, éles és nyers vagyok. Nagyon zavar, hogy már az egészen fiatal korosztály is kéreget. Néha a lelkem is összefacsarodik egy szerencsétlen arc láttán, és igyekszek nem gondolni arra, hogy a rossz sors bármelyikünket hasonlóvá tehet, akármikor. Szerencsések vagyunk. Tavaly nyáron kaptam a kolléganőmtől szedret, amit a kertjében szedett. Amit nem ettem meg, az még a hűtőben is gyorsan bepenészedett. Nem akarván, hogy a könyvesboltunk szemetesében rothadjon, a bolt előtti szemetesbe dobtam. Délután arra jött az Astoria környéki utcák jellegzetes homelesse, egy némának tűnő öregember, aki mindig hosszan nézegeti a kirakatba rakott könyveket. Benyúlt a szemetesbe a szedrekért, és a szájába lapátolta. Szóval az ételneműt tedd a kuka tetejére. Következő kulcsszavunk: pozitív és negatív rezgések.

A bejegyzés trackback címe:

https://kafi.blog.hu/api/trackback/id/tr881276990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása